Matrace, postele, nábytek - Rothwell International s.r.o.

10 věcí, které nedělat před spaním

Máte potíže se spánkem a přemýšlíte, kde může být chyba? Chcete se konečně po dlouhé době pořádně vyspat? Přečtěte si následující článek a přesvědčte se, že neděláte jednu z níže vyjmenovaných věcí, která by mohla průběh vašeho spánku nejen narušit, ale mohlo by se dokonce stát, že kvůli tomu nebudete moct vůbec usnout.

10 věcí které nedělat před spaním

Elektronika v posteli

Pokud si do postele často berete elektronické přístroje, nemůžete se případným problémům se spánkem divit. Podle klinických studií elektronické přístroje významně ovlivňují kvalitu spánku a odborníci dokonce doporučují nemít v ložnici žádný elektronický přístroj. Tato zařízení totiž vyzařují takzvané modré světlo, které v lidském těle brání tvorbě melatoninu, který má v lidském těle velmi důležitou funkci. Na základě něj totiž tělo přirozeně pozná, zda je den, či noc, a podle toho určuje svůj biorytmus. S elektronikou v posteli souvisí další problém, který dřívější generace netrápil. Pokud si například těsně před spaním s někým píšete textové zprávy přes mobilní telefon, může se vám stát, že nebudete moct usnout kvůli tomu, že „čekáte na odpověď“ od vašeho společníka. Pokud přece jen usnete, je velmi pravděpodobné, že se několikrát za noc probudíte s pocitem, že musíte překontrolovat váš mobilní telefon. Proto se doporučuje večer nevést sáhodlouhé konverzace o důležitých tématech, které vám „nedají spát.“

Pít kofeinové nápoje

Asi všichni vědí, že kofein dokáže lidský organismus nabudit. Existují však i lidé, kteří tvrdí, že s nimi káva před spaním vůbec nic neudělá, a klidně si ji dopřejí. Šálek kávy může obsahovat kolem 100 miligramů kofeinu, který způsobí, že můžete mít problém usnout, a dokonce se můžete probudit i v průběhu noci. Pokud se tedy chcete lépe vyspat, vyzkoušejte jednou večerní šálek kávy vynechat. Kofein však obsahují i další nápoje, mezi nejznámější patří například energy drinky, které by měly být ve večerních hodinách zcela zapovězeny. Pozor si však dejte i na čaje, především na ty černé, zelené a také bílé. Naopak bez obav si můžete vychutnat bylinkové, mátové nebo třeba ovocné čaje.

Jíst čokoládu

Nemalé množství kofeinu obsahuje i čokoláda. Proto je mnohem lepší si ji dopřát během dne, a ne až ve večerních hodinách. Různé druhy čokolády se mohou obsahem kofeinu lišit. V podstatě platí, že tmavší čokolády jej obsahují více než čokolády světlé. Tmavé čokolády navíc obsahují takzvaný theobromin, což je látka, u které vědci dokázali, že způsobuje nespavost. Dále také platí, že kvalitnější čokolády mají vyšší obsah kofeinu než ty méně kvalitní.

Kouřit

Kouření nejen škodí lidskému organismu jako celku, ale může vám i bránit v dosažení hlubokého spánku. Většina lidí kouří proto, aby se uklidnila a uvolnila, nicméně nikotin je známý stimulant, který může nespavost ještě zhoršit. Rozhodně tedy nekuřte před spaním, protože se vám může stát, že se v noci budete budit kvůli tomu, že vaše tělo bude mít nedostatek nikotinu a bude si žádat svou dávku. V ideálním případě vynechte i další tabákové výrobky, vypusťte dýchánek u vodní dýmky, elektronické cigarety, nikotinové náplasti, doutníky nebo třeba žvýkací tabák.

Přetápět ložnici

Ohledně teploty v ložnici se nároky lidí liší. Někdo preferuje teplejší prostředí, někdo zase chladnější. Obecně však platí, že lépe se spí v prostředí, které je chladnější. Ideální teplota pro spánek je od 16 do 21 stupňů Celsia. Je to způsobeno tím, že teplota těla během noci klesá, a tak se pod přikrývkou nepřehřeje. Pokud tedy máte problémy se spánkem, určitě vyzkoušejte snížit teplotu v ložnici například tím, že před spaním vyvětráte. Pokud se ovšem v ložnici doslova klepete zimou, bude příčina vaší nespavosti nejspíš jinde.

Hádat se

Jelikož je stres hlavní příčinou nespavosti, určitě se před spaním vyvarujte konfliktům. Pokud se budete před spaním stresovat, zvýší se vaše hladina kortizolu, který je nejznámějším stresovým hormonem a způsobuje nespavost. Po hádce budete mít navíc sklon o jejím průběhu přemýšlet, díky čemuž se může stát, že nebudete moct usnout. Problémy se tedy snažte vyřešit dříve a důležitá rozhodnutí nechte na dobu, kdy budete v klidu a nebudete se právě chystat do postele.

Jíst pálivá jídla

Pálivá jídla mohou způsobit nejen komplikace ve vašem trávicím traktu, ale po velmi pálivém a kořeněném jídle se zvyšuje srdeční frekvence a také tělesná teplota. Tento stav může vést k obtížnému usínání, probouzení během noci a někdo dokonce může trpět nočními můrami. Odborníci na spánek tedy tato jídla nezakazují, jen se snažte nevečeřet přímo před spaním. Ideální je večeřet do 18. hodiny večer a pak už nechat tělo od jídla odpočinout.

Příliš mnoho pít

Každý z nás ví, že konzumace pití vede k iniciaci potřeby močit. Je ovšem rozdíl v nápojích, které se rozhodnete pít. Zatímco sklenice čisté vody před spaním vám uškodit nemůže (a například heřmánkový čaj vám může dokonce pomoci usnout), tak výše zmíněné energetické nápoje a další kofeinové produkty vám spíše uškodí. To samé platí o konzumaci alkoholických nápojů před spaním. Díky alkoholu sice velmi rychle usnete, ale díky jeho účinkům na lidský organismus se budete po probuzení cítit unavení a malátní. Během spánku se totiž alkohol v lidském těle rozkládá a zabraňuje nám v dosažení hlubší REM fáze spánku. Takový spánek tedy není ani zdaleka tak kvalitní a nebudete se po něm cítit tak odpočatí, jako kdybyste šli spát střízliví.

Cvičit

Cvičení sice pomáhá k dlouhému a kvalitnějšímu spánku, nicméně dávejte si pozor na to, abyste neprovozovali žádnou namáhavou fyzickou aktivitu nejméně tři hodiny před spánkem. Pokud si půjdete například zacvičit hodinu před tím, než půjdete spát, je velmi pravděpodobné, že se nevyspíte tak dobře, jako kdybyste si před spaním dostatečně odpočinuli a správně se na spánek naladili.

Dát si horkou vanu

I když to může být pro mnoho lidí překvapivé, horká vana těsně před spaním vám nepomůže usnout, protože i když se přímo ve vaně budete cítit unaveni díky jejímu relaxačnímu efektu, nicméně ihned po koupeli znovu klesne vaše tělesná teplota a můžete mít kvůli tomu problém usnout. Proto se doporučuje si dát horkou vanu přibližně 2 hodiny před spaním.

info@rothwell.cz
  • 1
KONTAKTUJTE NÁS
Od pondělí do pátku
8:30 - 17:00 hodin
Tel. zdarma: 800 700 075
Fax: 326 99 77 27
e-mail:info@rothwell.cz
Napište nám svoje telefonní
číslo, IHNED Vámzavoláme
Napište nám svůj vzkaz
rádi Vámodpovíme
Právě se nacházíte v kategorii :
2012 © All rights reserved| Created byRothwell International s.r.o.|Design by VOGO|odkazy|mapa serveru
 
Zpětné voláníZadejte své telefonní číslo, my Vám obratem zavoláme zpět a poradíme s vybraným produktem.


Nepovinné :


* Zpět voláme v pracovní dny od 8.30 do 17.00 hodin - prakticky okamžitě po zadání tel. čísla. Pokud zadáte tel. číslo o víkendu nebo mimo vymezený čas, budeme Vám volat v prac. den v těchto hodinách.
Dotaz e-mailemZadejte svůj e-mail a dotaz. My Vám co nejdříve napíšeme zpět a poradíme s vybraným produktem.




Váš košík je prázdný

Nadpis

Zavřít
Zadejte přihlašovací údaje
e-mail
heslo