Matrace, postele, nábytek - Rothwell International s.r.o.

Jak nevstat unavení

Určitě jste to již zažili také. Měli jste perný den, po kterém se již nemůžete dočkat, až si dosyta odpočinete v posteli a načerpáte energii ničím nerušeným spánkem do dalšího dne. Jaký je ale váš vztek a podrážděnost, když se i po po probuzení cítíte ještě více unavení a síly chybí. V dnešní době je umění uvolnit se a kvalitně odpočívat, proto bychom to, jak se dobře vyspat, neměli podceňovat. Ranní únavě a ospalosti během dne se můžeme vyhnout zejména posloucháním svých biologických hodin, a to pravidelným spánkovým režimem. Před spaním je dobré vyhnout se sportovním aktivitám a také povzbuzujícím nápojům. Nesmíme ale opomenout ani výběr kvalitních lůžkovin a vhodně zvolenou velikost a druh postele a matrace. Když vpustíme do pokoje čerstvý vzduch, nemělo by nám v nerušeném zážitku při i po probuzení nic chybět.

Poslouchat své tělo

Biologické hodiny? Existují vůbec? Ve skutečnosti “tikají“ v našem těle neustále, aniž si to uvědomujeme. Jedná se miniaturní centrum v mozku, které řídí vnitřní orgány, vysílá hormony a za jejich asistence probíhají důležité procesy a pochody. Určitě se již někdo zajímal o to, zdali jste skřivan či sova? Tato označení signalizují buď ty, kteří vstávají brzy ráno a usínají brzy, či naopak ty, kterým vyhovuje pozdní čas, kdy jsou do postele a pozdní probuzení.

Podle odhadů žije v ekonomicky vyspělých zemích nežije každý druhý obyvatel tak, jak mu hodiny kážou. Lidé vstávají v době, kdy by měli ještě sladce odpočívat. Jiní nejdou spát, i když „jejich“ den už dávno skončil. Na vině bývá také zaměstnání, které nebere ohled na den či noc. Disharmonie nastává rovněž u cestování napříč časovými pásmy, jindy dáváme před vnitřní časomírou přednost zábavě. Nejlepší návod, jak se cítit svěže, je pokusit alespoň se přiblížit vašemu biorytmu .

Odborníci doporučují usínat a probouzet se v přibližně stejnou dobu. Rovněž je užitečné dodržovat před spaním a po probuzení rituály, kterými si navodíte uvolněnou atmosféru a přirozeně se tak připravíte na důležitý proces regenerace či příchod nového dne. Nic nezkazíte tím, že se večer protáhnete, vyvětráte si či uklidníte mysl například odpočinkovou knihou. Ráno je třeba se na pár minut zastavit a nerušeně se naladit na další den.

Únava po ránu

Před spaním stop sportu a kofeinovým nápojům

Trápí vás problémy se spánkem a ráno se pak budíte celí rozlámání a bolí vás každá kost v těle. Může se to stávat díky tomu, že těsně před spaním věnujete svůj čas nějaké sportovní aktivitě a zrovna se moc nekrotíte. Cvičení a pohyb přispívá bez debat naší celkové fyzické stránce, nedoporučuje se však vykonávat těsně před spaním. Při vysoce aerobní aktivitě, jakou je například běh či jízda na kole, se ve vašem těle vylučují endorfiny. Budeme tak čilejší a aktivnější, ale i když skončíme relativně časně, můžeme se uklidnit až za několik hodin. Když si v rámci cvičení dopřeje navíc kofeinový zážitek v podobě kávy, čaje či u někoho oblíbených iontových nápojů, může se stát, že budete nedobrovolně ponocovat. A výsledek ráno (ne)bude stát za to!

Jak si kdo ustele

Pokud večer usínáte před televizní obrazovkou, nebude vás mrzet pouze film, ze kterého znáte jen polovinu. Jedním z důležitých věcí, na které se často zapomíná, je samotný prostor, ve kterém se spánku oddáváme. Moc velký polštář či moc malá postel – tyto věci nikdy nejdou ruku v ruce s příjemným probuzením. Nikdo není tak bohatý, aby si mohl dovolit si levnými věcmi zničit zdraví. Mělo by to platit tím více pro místo, kde trávíme třetinu svého denního koloběhu. Věnujte proto čas výběru vhodných lůžkovin a samotné posteli a matraci. Vždy jde najít kompromis, který bude vyhovovat nejen vám, ale i vašemu partnerovi a dětem.

Existuje jeden důležitý aspekt, kterém v moderním uspěchaném životě opomíjíme. Je to právě hodnota zdraví lidského života, která je mnohdy brána jako něco přirozeného. Pokud nám dává signály v podobě bolesti či nepříjemného pocitu třeba po ránu, mnohdy tomu nepřikládáme žádnou váhu. Měli bychom se ale o naši fyzickou stránku více starat a soustředit se na své tělo jako na objekt, který dává našemu životu smysl. Když do něj zařadíme zdravý a ničím nerušený spánek, načerpáme po ránu dostatek energie pro celý den.

 

 

 

 

 

info@rothwell.cz
  • 1
KONTAKTUJTE NÁS
Od pondělí do pátku
8:30 - 17:00 hodin
Tel. zdarma: 800 700 075
Fax: 326 99 77 27
e-mail:info@rothwell.cz
Napište nám svoje telefonní
číslo, IHNED Vámzavoláme
Napište nám svůj vzkaz
rádi Vámodpovíme
Právě se nacházíte v kategorii :
2012 © All rights reserved| Created byRothwell International s.r.o.|Design by VOGO|odkazy|mapa serveru
 
Zpětné voláníZadejte své telefonní číslo, my Vám obratem zavoláme zpět a poradíme s vybraným produktem.


Nepovinné :


* Zpět voláme v pracovní dny od 8.30 do 17.00 hodin - prakticky okamžitě po zadání tel. čísla. Pokud zadáte tel. číslo o víkendu nebo mimo vymezený čas, budeme Vám volat v prac. den v těchto hodinách.
Dotaz e-mailemZadejte svůj e-mail a dotaz. My Vám co nejdříve napíšeme zpět a poradíme s vybraným produktem.




Váš košík je prázdný

Nadpis

Zavřít
Zadejte přihlašovací údaje
e-mail
heslo