Matrace, postele, nábytek - Rothwell International s.r.o.

Mikrospánek, co si pod tím představíte?

Jako mikrospánek se označuje krátká spánková epizoda, která může trvat od zlomku sekundy až třeba po půl minuty. Jedná se o stav, ve kterém člověk nevnímá žádné vnější podněty (typicky zvuky nebo třeba vizuální vjemy), předchází mu snížená pozornost, ospalost, únava a jeho hlavní příčinou může být nespavost a spánková apnoe.

 Koho může postihnout mikrospánek?

Mikrospánek může nejvíce postihnout ty, kteří jsou spánkově deprimovaní, nebo dělají jednotvárnou práci. Jedná se například o řidiče, piloty, lidi, kteří musejí pracovat na směny, nebo lidé trpící narkolepsií, což je choroba, při které není mozek schopný správně regulovat cyklus spánku a bdění a upadá během dne náhle do spánku. Takový člověk dále trpí extrémní ospalostí nehledě na to, zda minulou noc spal 5 nebo 12 hodin. Tato ospalost se nedá potlačit a postiženým velmi komplikuje běžný život.

Mikrospánek je velice nebezpečný především za volantem. Většinou mu předcházejí nenápadné signály, kterých je třeba si všímat. Jedná se o neklidné sezení, pohyby rukou a hlavou, zvýšená únava, ospalost a snížená pozornost. Pokud na sobě tyto náznaky pozorujete, je nejvyšší čas zastavit vozidlo a projít se. Pomoci vám může například i káva z automatu, která vás probere a pomůže vám zůstat při vědomí.

Podle lékařů je mikrospánkem nejohroženější skupina mladých lidí do 26 let, mnohem častěji tento stav postihuje muže než ženy. Muži totiž mají ve zvyku více riskovat, a spánek tak velmi často odsunují až na poslední místo. Za velmi rizikové je také považováno řízení motorového vozidla v noci, kdy má lidské tělo nastavený režim pro spánek a riziko mikrospánku je tedy opravdu vysoké.

Mikrospánek

Jak mikrospánku zabránit?

Obecně lze tedy říci, že 6 a méně hodin spánku může riziko mikrospánku dokonce až ztrojnásobit. Jak ale můžete mikrospánku zabránit? Řidič by měl volit takovou dobu odjezdu, aby se mohl dostatečně vyspat a zároveň jej jízda nevyčerpávala. Zároveň si zjistěte podrobnosti o trase a dopřejte si před jízdou dlouhý a intenzivní spánek. Pokud vás nával ospalosti postihne během cesty, doporučujeme zesílit rádio, otevřít okno, nadýchat se čerstvého vzduchu a při nejbližší příležitosti zastavit. Během cesty byste měli dodržovat pravidelné zastávky dle potřeb řidiče, projít se, prokrvit končetiny a také dodržovat pitný režim. Lékaři také doporučují konzumaci spíše lehčích jídel.

Spánkovou hygienu můžete zlepšit také tím, že se budete řídit několika jednoduchými radami, pomocí nichž se vám bude snáze usínat a spát. Před spaním vynechte kávu, černý a zelený čaj, kolové a energetické nápoje a omezte jejich užívání i během dne. Vynechte také tučná a těžká jídla a poslední jídlo si dejte 3 až 4 hodiny před usnutím. Snažte se večer neřešit pracovní záležitosti a další věci, které by vás mohly rozrušit. Snažte se vynechat i alkohol, cigarety a do postele uléhejte každý den přibližně ve stejnou dobu. Vaše tělo si pak zvykne na nastavený denní rytmus a bude se vám snadněji usínat. V ložnici by také měla být teplota přibližně 18 až 20 stupňů Celsia a minimum hluku.

info@rothwell.cz
  • 1
KONTAKTUJTE NÁS
Od pondělí do pátku
8:30 - 17:00 hodin
Tel. zdarma: 800 700 075
Fax: 326 99 77 27
e-mail:info@rothwell.cz
Napište nám svoje telefonní
číslo, IHNED Vámzavoláme
Napište nám svůj vzkaz
rádi Vámodpovíme
Právě se nacházíte v kategorii :
2012 © All rights reserved| Created byRothwell International s.r.o.|Design by VOGO|odkazy|mapa serveru
 
Zpětné voláníZadejte své telefonní číslo, my Vám obratem zavoláme zpět a poradíme s vybraným produktem.


Nepovinné :


* Zpět voláme v pracovní dny od 8.30 do 17.00 hodin - prakticky okamžitě po zadání tel. čísla. Pokud zadáte tel. číslo o víkendu nebo mimo vymezený čas, budeme Vám volat v prac. den v těchto hodinách.
Dotaz e-mailemZadejte svůj e-mail a dotaz. My Vám co nejdříve napíšeme zpět a poradíme s vybraným produktem.




Váš košík je prázdný

Nadpis

Zavřít
Zadejte přihlašovací údaje
e-mail
heslo